čtvrtek 22. října 2009

K Budějicům cesta

Začít se jednou musí...
Chtěl bych zde občas publikovat své tabulatury pro ukulele. Případně později připojit nahrávku na YouTube.
Již jednou jsem se před časem o tabulaturu pokoušel na webu http://uke-banjo.info/. Snad mi to Jakub Jan Ryba odpustí. Bylo před Vánocemi a já se snažil zpracovat pro ukulele začátek jeho slavné České mše vánoční. Nevím zda se to někomu tenkrát líbilo (měl jsem později pochybnosti), ale bylo to uveřejněno. To byla první tabulatura - jaksi bez zkušeností.
Teď by měla přijít moje druhá prvotina - snad už načisto. Vybral jsem si pro tuto příležitost českou lidovou píseň. Jednak že se u nás lidové písně pro ukulele moc nezpracovávají a také že mne za to nikdo nemůže prakticky kamenovat, neboť lidové písně jsou většinou anonymní. Už i Jára Cimrman si o těchto autorech myslel své. Říkal:"Jaký to může být autor, když se neumí pod své dílo ani podepsat."
Ale to jsem odběhl.

Zde je tabulatura jihočeské lidové písně "K Budějicům cesta" pro ukulele v ladění C s vysoko laděnou G strunou:

A zde je potom text této písně:
Nahrávka je už na YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=zMyrZX-FC2A

Je to také moje první videonahrávka. A teď už vím, co dá práce prvně nahrávat sebe.

Prosím, zahrajte si to a hlavně mi zde napište,
jestli je tabulatura hratelná.

2 komentáře:

  1. mas peknej blog, jen tak dal. a doufam,ze taby pribudou :) (evka z ukulele fora na lide.cz:D)

    OdpovědětVymazat
  2. Dneska jsem zase prolejzala můj blog a četla komentáře.Sice jsem ten tvůj četla už dřív ale dneska znova.Pochopil jsi přesně co je digiscrapbook.No a pustila jsem si tvé hraní a je to mému sluchu libé.Myslím že na ukulele umíš skvěle.

    OdpovědětVymazat