čtvrtek 17. února 2011

Sokolská Prodaná nevěsta



Ve dnech 11. a 12. 12. 2010 v sále Sokolovny v Pyšelích proběhly dvě premiéry Prodané nevěsty v nastudování ochotnických sokolských sdružení. Bylo do posledního místa vyprodáno.
První českou komickou operu, jako lidovou hru se zpěvy a tanci, volně podle Bedřicha Smetany a Karla Sabiny nastudoval Bohumil Gondík se členy

ochotnického souboru Sokola Pyšely,
ochotnického spolku Sokola Lázně Toušeň,
národopisného souboru Formani Sokola Slatiňany
a
smíšeného pěveckého sboru Gaudium Praha Sokola Královské Vinohrady a 1. LF Univerzity Karlovy Praha.

Po premiérách na domovské scéně v Pyšelích následují reprízy takřka po celé republice.
12. 2. 2011 se již konala dvě představení ve Slatiňanech.

Namátkou uvádím, že divadelníci se s tímto představením ukáží 26. 2. 2011 v Pardubicích, 5. 3.2011 v Děčíně a 19. 3. 2011 v Salesiánském (dříve Klicperově) divadle v Praze.
Ochotníci se předvedou také na Národní přehlídce sokolských divadelních souborů, kdy se rozhodne kdo vystoupí v rámci XV. všesokolského sletu v Praze.


Ke vzniku tohoto projektu přispělo blížící se 150. výročí založení Sokola a XV. všesokolský slet v roce 2012. V minulosti se slety zahajovaly představením opery Prodaná nevěsta v Národním divadle.
Tak kdo to bude příští rok?

2 komentáře:

  1. Tak mně se takové nastudování "Prodanky" moc líbí, má to šmrnc, lehkost a hravost, oproti "Prodance" v Národním. Já se na představení na Národním nemůžu dívat objektivně, protože mě na "Prodanku" vzali moc brzy (moc malá), Jeníček s Mařenkou se mi nelíbili, byli trochu objemnější a starší, i když zpívali nádherně, celé představení mi připadalo moc dlouhé, už jsem se nemohla dočkat konce, ani děj mě moc nebavil. Naproti tomu představení opery Rusalka a baletu Labutího jezera se mi líbilo moc a dlouhé mi nepřipadalo. Má matka vždycky říkala, že když pan Ivo Žídek zpíval árii - pojď se mnou Rusalko má, že by se nejraději zvedla a šla.
    Vnučky jsem vzala do Národního mockrát, ale na Prodanku ani jednou :-)

    OdpovědětVymazat